Rentabiliteit - Oefenopdracht 106 | Beoordelen van kengetallen | Forum

Let op: het OsAcademie forum staat in 'read-only' mode. Het forum wordt te weinig gebruikt en daarom is besloten het forum te vergrendelen. Voorlopig blijft het forum wel online, zodat bestaande vragen en antwoorden gelezen kunnen worden. Wil je op de hoogte blijven van nieuwe ontwikkelingen bij osacademie en tips voor je (bedrijfs)economie examen ontvangen? Registreer je dan hier.

Password vergeten?
Geavanceerd zoeken

— Forum Scope —

— Komt overeen —

— Forum opties —

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

De forums zijn momenteel vergrendeld en alleen beschikbaar om te lezen
sp_Feed sp_TopicIcon
Rentabiliteit - Oefenopdracht 106
Dit onderwerp is vergrendeld Geen permissie om een bericht te maken
11 mei 2015
20:34
Matthijslinck
Rookie
Gratis lid
Forum Posts: 1
sp_UserOfflineSmall Offline

Goedenavond Meneer,

Ik heb een vraag over opdracht 106B.

Bij RTV kom ik uit op 10,83%, maar het moet 13,01% zijn. In de teller heb ik de nettowinst + de interestkosten van de hypothecaire lening en obligatielening (65.280.000 miljoen). De noemer, het GTV, heb ik uiteraard ook (602.500.000 miljoen). Dat ik te laag uitkom komt er door dat ik de 11.5 miljoen bankkrediet en 6.6 miljoen leverancierskrediet nergens heb gebruikt en dat denk ik wel nodig is. Alvast bedankt!

Matthijs

oefenopgave-MenO-rentabiliteit-eigen-vermogen.jpgImage Enlarger

11 mei 2015
20:47
Christiaan van Os
Admin
Forum Posts: 278
sp_UserOfflineSmall Offline

Matthijslinck zei
Goedenavond Meneer,

Ik heb een vraag over opdracht 106B.

Bij RTV kom ik uit op 10,83%, maar het moet 13,01% zijn. In de teller heb ik de nettowinst + de interestkosten van de hypothecaire lening en obligatielening (65.280.000 miljoen). De noemer, het GTV, heb ik uiteraard ook (602.500.000 miljoen). Dat ik te laag uitkom komt er door dat ik de 11.5 miljoen bankkrediet en 6.6 miljoen leverancierskrediet nergens heb gebruikt en dat denk ik wel nodig is. Alvast bedankt!

Matthijs

Klopt Matthijs; het is belangrijk bij het berekenen van rentabiliteit totaal vermogen (RTV) en ook IVV goed op te letten bij het bepalen van de interestkosten. Kosten van een 'bankkrediet' en 'leverancierskrediet' is namelijk ook altijd interest. Een krediet is immers een lening en daar betaal je altijd interest over, alleen zeggen ze dat er niet altijd duidelijk bij, ze noemen het gewoon 'kosten' dan. 

Als je die twee bedragen er wel bij neemt zou je goed uit moeten komen. 

Laat maar even weten of het lukt en succes alvast voor morgen (ga vooral ook op tijd naar bed Wink)

sp_AnswersTopicAnswer
Dit beantwoord de vraag
Forum TijdzoneEurope/Amsterdam

Meeste gebruikers online ooit:90

Op dit moment Online:
3 Gast(en)

Momenteel op deze pagina:
1 Gast(en)

Top Posters

234720: 21

melanie106148: 16

Houdini: 8

xMarjoleintjex: 8

Joey: 8

s578766: 7

Laraaa: 7

Ilse: 6

Ilse_C: 6

Sinterbaas: 6

Gebruiker statistieken

Gast Posters: 2

Leden: 1427

Moderatoren: 0

Administratoren: 1

Forum statistieken

Groepen:5

Forums:30

Onderwerpen:179

Nieuwe Leden:

Teddie, Martijnohr, Thera, Nmadanee, tibaax, alisia, Astrid, ambervg, sharonvanolstx, sharonvanolst

Administratoren:Christiaan van Os: 278

>
Herstel wachtwoord
Geef je e-mail adres. Een nieuw wachtwoord wordt verzonden.

Share
Tweet
Email
WhatsApp